Maatschappelijk verantwoord houten speelgoed en kindermeubelen

Klantenservice

Verzending en Bezorgen
 

Verzendkosten:
Verzenden bij basiqz is zeer voordelig. Afhankelijk van de grootte en het gewicht worden de verzendkosten berekend.

Past uw bestelling door de brievenbus dan gelden de lagere tarieven voor brievenbuspost; de kosten zijn dan 1,95 euro tot 3,95 euro.
Voor pakketpost gelden andere tarieven. Betreft het artikelen op voorraad dan betaalt u slechts 4,95 verzendkosten. Het kan ook zijn dat een artikel rechtstreeks uit het magazijn van een van onze leveranciers wordt verstuurd. Dan rekenen we het normale tarief van 6,75 euro verzendkosten. Controleer dus altijd uw winkelwagen om te zien wat de gangbare tarieven voor u binnen Nederland zijn!


Niet thuis?
Wanneer bij aflevering de vervoerder niemand aantreft, wordt de zending de volgende (werk)dag nog een keer opnieuw aangeboden. Als deze levering ook gemist wordt, dan kunt u altijd nog het product binnen drie weken na de leverdatum op een afhaallocatie afhalen.

Privacy & Veiligheid
 

Beveiligde transacties
Tijdens betalingenwordt de verbinding tussen u en Basiqz.nl beveiligd. Met behulp van SSL worden de transactiegegevens versleuteld over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heeft u geen speciale software nodig. U herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van uw internetbrowser. SSL wordt voornamelijk gebruikt voor iDEAL betalingen.

Privacy Policy
Basiqz.nl neemt uw privacy zeer serieus. De geheimhouding en bescherming van uw persoonlijke gegevens zijn voor ons vanzelfsprekend. Wij weten het vertrouwen dat u in ons stelt te waarderen en zullen uiterste zorgvuldigheid betrachten om uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen. Basiqz.nl behandelt uw persoonlijke gegevens, verkregen uit mailinglijsten, orders en/of offertes strikt vertrouwelijk. Wij zullen uw e-mail adres, uw naam of andere persoonsgegevens nooit aan derden verkopen, verhuren of doorgeven. Ons doel is onze websites, webshops en ons informatieaanbod op uw individuele wensen en voorkeuren af te stemmen. Om dit doel te kunnen bereiken zijn uw gegevens en voorkeuren voor ons van groot belang en zullen deze ook uitsluitend voor dit doel gebruikt worden. Mocht u nog vragen hebben omtrent uw persoonlijke gegevens, neemt u dan alstublieft per e-mail contact met ons op.

Retourzendingen en garantie
 
Algemene informatie over het retour- en garantiebeleid van Basiqz.nl
Er kunnen meerdere redenen zijn dat u een product of uw gehele bestelling wenst te retourneren. Voor iedere reden geldt een aparte retourprocedure. Om er voor te zorgen dat uw retourzending zo goed en vlot mogelijk afgehandeld kan worden, verzoeken wij u om contact met ons op te nemen per email of telefoon.
 
Herroepingsrecht
Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je wilt retourneren/ruilen omdat het product niet bevalt of omdat je een andere kleur wenst, dan betaal je de retourkosten zelf. Helaas kunnen we als kleine webwinkel geen gratis retour aanbieden.Indien je gebruik maakt van uw herroepingsrecht, 
zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Basiqz Webwinkels geretourneerd worden.

Bij een defect binnen de garantietermijn of een verzending waarbij onverhoopt wat mis is, ontvang je van ons een retourlabel waarmee je de zending kosteloos kan retourneren door het af te geven bij een PostNL punt. Het retour sturen van de producten is voor eigen risico; we raden dan ook aan het retourproduct goed te verpakken en een track en tracecode te bewaren.
Om gebruik te maken van dit recht dien je altijd eerst contact met ons op te nemen met onze klantenservice via info@basiqz.nl. Je ontvangt dan informatie over de verdere procedure.

Heb je ons laten weten dat je je aankopen wilt retourneren dan zullen we uiterlijk binnen 14 dagen je aankoopbedrag terug te storten. Deze 14 dagen termijn gaat in op de dag dat je hebt aangegeven te willen retourneren. Na routerontvangst van je aankoop ontvang je het aankoopbedrag retour.

Retourformulier
Download hier ons formulier voor het retour sturen van je aankoop. 
Vul dit formulier duidelijk in en doe het formulier bij je retourzending.

Retouradres:
Basiqz Webwinkels
afd. retouren
Rijksweg Zuid 48
6131AP Sittard



Product defect of beschadigd bij ontvangst

Indien het bestelde product bij ontvangst niet goed functioneert of beschadigd is, dien je zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 dagen contact met ons op te nemen. Wij zullen dan ons uiterste best doen om een passende oplossing te bieden.
 
Bestellingen en Orderstatus
 
Bestelling versturen
Zodra u definitief de juiste producten heeft geselecteerd en de juiste verzend- en betaalmethode heeft gekozen, kunt u de bestelling bevestigen. Eventuele opmerkingen of vragen kunt u toevoegen in het laatste bestelscherm.


Orderstatus van de bestelling
Om u zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de status van uw bestelling krijgt u van ons een e-mail zodra de status van uw order wijzigt. Zo weet u precies wanneer wij de betaling hebben ontvangen en wanneer uw bestelling verzonden zal worden.

Heeft u de orderbevestiging niet per e-mail ontvangen? Kijk dan eerst even of deze niet door uw SPAM filter is geblokkeerd. Is dit niet het geval, neem dan direct contact met ons op.

Betalingen
 

Een overzicht van de betalingsmogelijkheden bij Basiqz.nl

iDEAL

Wanneer u gebruik maakt van internetbankieren  dan kunt u zeer gemakkelijk betalen via iDEAL. iDEAL is de gemakkelijkste en meeste veilige betaalmethode voor online betalingen. U betaalt via de bekende internetbankieren interface van uw bank. Betalen via iDEAL is tevens veruit de snelste manier om de betaling van uw bestelling te doen. Voor een iDEAL betaling betaalt u niks extra. De verzendkosten betaalt u alleen indien dit van toepassing is, soms lopen er tijdelijke acties waardoor u helemaal geen verzendkosten hoeft te betalen.

Creditcard VISA, Mastercard en American Express
In onze webwinkel accepteren wij tevens alle VISA, Mastercard en American Express creditcards. U kunt dus zonder extra kosten op rekening van uw creditcard producten bij ons aanschaffen. Zodra de betaling geauthoriseerd is zullen wij de producten naar u opsturen. Soms gebeurt dit binnen enkele minuten en soms kan hier één dag overheen gaan. Voor een creditcard betaling betaalt u niks extra. De verzendkosten betaalt u alleen indien dit van toepassing is, soms lopen er tijdelijke acties waardoor u helemaal geen verzendkosten hoeft te betalen.

PayPal
Met PayPal kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankoop bij ons afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van PayPal. Uw aankopen zijn in een paar seconden betaald. U kiest in de kassa voor betalen via PayPal.

Bancontact/Mister Cash
Met Bancontact/Mister Cash kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankoop bij ons afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van Bancontact/Mister Cash, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden of speciale software moet installeren. Betalen met Bancontact/Mister Cash is heel eenvoudig en snel. Uw aankopen zijn in een paar seconden betaald. U kiest in de kassa voor betalen via Bancontact/Mister Cash.

Vooruit per bank betalen
U kunt ervoor kiezen om het totaalbedrag via een overschrijving over te maken aan Basiqz.nl. U dient dan zelfstandig de betaling te voldoen via internetbankieren of via een schriftelijke overschrijving. Wanneer u voor deze betaalmethode kiest, dan krijgt u alle betaalgegevens aangeleverd. Voor een betaling die vooruit per bank geschiedt betaalt u niks extra. De verzendkosten betaalt u alleen indien dit van toepassing is, soms lopen er tijdelijke acties waardoor u helemaal geen verzendkosten hoeft te betalen.

Vooruitbetalen is een veilig manier van betalen die geen extra kosten met zich meebrengt. Wel zal het bedrag één of meerdere dagen onderweg zijn voordat het bij Basiqz.nl wordt bijgeschreven. Dit kan een vertraging opleveren in de levertijd van uw bestelling. Zodra de betaling binnen is ontvangt u hiervan een bevestiging en wordt diezelfde dag – mits op voorraad- uw bestelling verzonden.

Geannuleerde bestellingen
Reeds betaalde bestellingen die u heeft geannuleerd worden gecrediteerd. U ontvangt hiervan een creditfactuur en de betaling ontvangt u altijd via een rekeningoverschrijving. Vergeet niet bij de annulering van uw bestelling het rekeningnummer te vermelden.

Terugbetaling van alle door u betaalde bedragen dienen zo spoedig mogelijk na herroeping van de overeenkomst plaats te vinden, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping. In de praktijk zal dit ongeveer 2 tot 5 werkdagen in beslag nemen.

Je orders bekijken
 

Orderstatus van de bestelling
Om u zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de status van uw bestelling krijgt u van ons een e-mail zodra de status van uw order wijzigt. Zo weet u precies wanneer wij de betaling hebben ontvangen en wanneer uw bestelling verzonden zal worden.

Heeft u de orderbevestiging niet per e-mail ontvangen? Kijk dan eerst even of deze niet door uw SPAM filter is geblokkeerd. Is dit niet het geval, neem dan direct contact met ons op.

Gegevens bijwerken
 

Wilt u de gegevens bijwerken?
Door in te loggen in je account kunnen alle gegevens worden bijgewerkt.

Klachten
 

Heeft u klachten over onze service?
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@basiqz.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.